De provincie Utrecht en de twintig betrokken gemeenten zijn positief over het bericht van de curator dat een deel van de werkzaamheden van Winst uit je woning weer wordt hervat. Dit is goed nieuws voor zowel inwoners als isolatiebedrijven die betrokken zijn bij de collectieve isolatieacties in de provincie Utrecht.

De afgelopen dagen is intensief overlegd tussen de curator, provincie Utrecht en gemeenten om te zorgen dat bewoners en ondernemers niet onnodig worden geraakt door het faillissement. Dankzij de voortzetting kunnen geplande werkzaamheden doorgaan en worden betalingen zorgvuldig afgehandeld.

Subsidies en betalingen

De Stichting Tussenrekening, die onder andere de NIP- en Energiearmoedegelden van gemeenten beheert, zal tijdens deze voortzetting zorgen voor de uitbetaling van werkzaamheden en subsidies. Dit geldt zowel voor:

  • werkzaamheden die al ingepland zijn, als
  • bestaande subsidieaanvragen van bewoners die maatregelen in eigen beheer hebben uitgevoerd en hier al een offerte of factuur voor hebben ingediend (de zogenoemde declaratieroute).

Deze regeling zorgt ervoor dat bewoners en uitvoerders niet financieel benadeeld worden, terwijl wordt gewerkt aan een mogelijke doorstart van Winst uit je woning.

Contact voor vragen

Sinds maandag 10 november 2025 is het klantcontactcentrum van Winst uit je woning weer bereikbaar via:
Telefoon 023 – 583 69 36
E-mail info@winstuitjewoning.nl 

Vervolg

De curator bekijkt op dit moment de mogelijkheden voor een doorstart. Als dat lukt, kunnen ook eerder geannuleerde energieadviezen weer worden opgepakt. Binnen twee weken wordt hier meer duidelijkheid over verwacht. De provincie Utrecht en de betrokken gemeenten blijven nauw in gesprek met de curator en staan positief tegenover een doorstart, zodat de verduurzaming in onze provincie zo veel mogelijk door kan gaan.

Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen staan op de website van het Energie Diensten Centrum (EDC):

Antwoorden op veelgestelde vragen voor inwoners | Energie Diensten Centrum